II. Az értékesítési tölcsér elemei: a belépő termék titkai

II. Az értékesítési tölcsér elemei: a belépő termék titkai

Pajor Nikoletta

2024. december 10.
Értékesítési tölcsér: belépő termék. Mi a belépő termék? Milyen egy jó belépő termék? Mennyibe kerüljenek a belépő termékek? Olvasd el a cikket, és megtudod!

Értékesítési tölcsér következő eleme a belépő termék. Mi a belépő termék? Milyen egy jó belépő termék? Mennyibe kerüljenek a belépő termékek? Olvasd el a cikket, és megtudod!

Mi az a belépő termék? 

A belépő terméked az ingyenes csalit követő első alkalom, amikor a potenciális ügyfeled “kinyitja a pénztárcáját”. Ez az a pont, ahol a sales és a lead elválik, itt dől el, hogy az érdeklődőből vásárlót faragtál-e. 

Sokan úgy tartják, hogy ez a sales funnel legfontosabb eleme, és az is biztos, hogy itt már csak azok haladnak tovább az értékesítési tölcsérben, akik tényleg hajlandóak is fizetni: tehát nem komolytalanok vagy nincs pénzük.

Én inkább azt mondanám, hogy a termékpiramisod alapja, ahol már könnyen megtérülhetnek a hirdetésre fordított forintjaid. 

A csalidat letöltők érdeklődnek a termékeid, szolgáltatásaid iránt, de hogyan lesz belőlük megrendelő? Igen, a belépő terméknél kihullanak azok, akik csak gondolkodnak, de egy forintot nem szánnak (még) a problémájuk megoldására.

A tökéletes belépő termék titkai

Ahhoz, hogy az értékesítési tölcséred megfelelően működjön, és folyamatosan hozza a vásárlókat, olyan belépő terméket, vagy termékeket kell választanod, amik megfelelnek az alábbi követelményeknek:

Az ideális belépő termék: alacsony kockázat, azonnali érték

Általában azt mondják: legyen alacsony az ára, és magas az értéke. De mit jelent ez a gyakorlatban? 

Az “alacsony ár, magas érték” elve egy belépő termék esetében azt jelenti, hogy a termék vagy szolgáltatás ára a vásárlók számára megfizethető és kockázatmentes, miközben a felhasználó számára azonnali és érezhető előnyt vagy megoldást kínál.

De mit jelent az alacsony ár? Ezt igazából a vásárló pénztárcájához igazítva, és a főtermékhez képest érdemes meghatározni. Legyen olyan, amin nem gondolkodik túl sokáig – például “kávé áráért”, “mozijegy áráért” típusú összegek. Magasabb értékű főtermék esetén természetesen a belépő termék ára is feljebb kúszhat, pár ezer forinttól kezdődően akár egy több százezer forintos belépő termék is minősülhet vonzó ajánlatnak. 

Fontos szempont még az értékérzet is: a vevőnek azt kell éreznie, semmit nem veszít, ha a belépő terméked nem válik be.

És mit jelent a magas érték? A belépő termék gyorsan nyújtson megoldást egy konkrét problémára, és mutasson túl az árán: ha egy 5000 Ft-os könyv megold egy 50.000 Ft-os problémát, az már magas értéknek számít.

Az ideális belépő termék: egyszerű, de nagyszerű

Neked fontos, hogy legyen könnyen előállítható, a vevőd számára pedig az, hogy elérjen vele eredményt. Persze nem kell, hogy minden problémáját megoldja, bőven elég, ha ízelítőt ad a főtermékkel elérhető előnyökből. Sőt, tulajdonképpen ez az egyik célja is, merthogy:

A belépő termék mutatja a főtermék értékét

Koncentrálj egy problémára: a belépő terméked szűk fókuszú legyen, és ne próbáljon mindent megoldani. A teljes problémát nyilván a főterméked oldja meg, ez csupán egy ízelítő a főtermék által kínált előnyökből. Még jobban építi a bizalmat, mint egy csali, vagy egy garancia, ha a belépő terméked elég jó. 

Miért szuper vevőszerző eszköz a belépő termék?

Azért, mert azoknak, akik megveszik a belépő termékedet, a statisztikák alapján 10-30%-a tovább is megy, és megveszi a főterméket. Sőt, ezt az arányt akár 50% fölé is emelheted a megfelelően optimalizált értékesítési tölcséreddel. 

Ha a vevőd úgy érzi, jól járt a belépő termékeddel, hajlamos lesz tőled mást is megvenni, sőt, könnyen alakíthatsz belőle hűséges, visszatérő vásárlót.

Mi lehet belépő termék?

Ennek igazából csak a fantáziád szab határt. Már tudsz mindent arról, milyennek kell lennie, most mondok néhány példát arra, milyen belépő termékek találhatóak jelenleg a piacon:

  • fizikai termék kisebb kiszerelésű megfelelője (rengeteg ilyet láthatsz pl. drogériákban), élelmiszereknél: kóstoló
  • minikurzus, minitréning
  • ebook, valódi könyv, munkafüzet, stb.
  • próbaidőszak előfizetéses rendszereknél
  • konzultáció, felmérés, audit
  • moziban a mozijegy (pszt: a fő bevételt a kukorica és a kóla jelenti).

Gondolkodj bátran csomagban: minél kisebb kockázatot és nagyobb értéket jelent a belépő terméked megvásárlása, annál többet fogsz rajta keresni.

Hogyan turbózhatod fel a belépő termék ajánlatodat?

Bátran válogathatsz a klasszikus eszközökből. Használhatsz garanciát, vásárlói visszajelzéseket, hogy érezze a vevő: minőségi terméket kínálsz. Kiegészítheted upsell és downsell ajánlattal, ez az ajánlatod is lehet határidős: csak rajtad áll, hogy mennyire szeretnél vele “nyomulni”.

A határidős ajánlatokkal tovább növelheted a sürgősség érzését, így az emberek gyorsabban döntenek, hogy ne hagyják ki a lehetőséget. Ráadásul az ajánlatodat személyre szabhatod, hogy még inkább rezonáljon a célcsoportoddal. Ne felejtsd el a vásárlás utáni élményt sem: ha a vevői élmény kiváló, könnyen visszatérnek, és ajánlják a termékedet másoknak.

Használhatsz például vásárlói történeteket, amelyek bemutatják, hogyan segített a belépő termék a vásárlóknak, hogy elérjék a fő céljukat. Ha már van sikeres esettanulmányod, azokat mindenképp emeld ki, hiszen a vásárlói visszajelzések nagyon sokat számítanak a döntéshozatal során.

Végül, ha sikerül mindezeket kombinálni – egy szoros kapcsolatot kialakítani a vásárlóval, ösztönözni a vásárlást sürgető ajánlatokkal, és megmutatni neki a termék valódi értékét – akkor nemcsak hogy növelheted a belépő termékek eladásait, hanem egy erős vásárlói közösséget is építhetsz, akik készen állnak arra, hogy a jövőben vásároljanak tőled.

További hasznos tartalmak:

Pajor Nikoletta - Marketing kivitelező, marketing tanácsadó, oktató
Szerző: Pajor Nikoletta
2010 óta foglalkozom online marketing tervezéssel és kivitelezéssel. Abban hiszek, hogy a vállalkozásod egyedi, ezért a marketinged sem lehet sablonos. Együttműködésünk során segítek, hogy megtaláld az önazonos marketing-megoldásokat, így kitűnhetsz a versenytársak közül és szoros kapcsolatot építhetsz ki célcsoportoddal.