Tartalom
Milyen offline és online marketing eszközök vannak? Összeszedtük neked a marketing eszközöket, amiket használhatsz a vállalkozásod marketingjében!
Mik azok a marketing eszközök?
Marketing eszköznek nevezzük azokat a módszereket, stratégiákat, platformokat, szoftvereket és fizikai eszközöket, amelyeket a marketing céljaink elérése érdekében használunk.
Szinte lehetetlen felsorolni az összeset, de összeszedtük a leggyakrabban használt, legismertebb eszközöket.
Nézzük az offline marketing eszközöket!
Offline marketing eszközök például:
- a nyomtatott anyagok: üzleti könyv, szórólap, katalógus, brosúra, plakát, hirdetés újságokban, magazinokban, vagy akár a kiállított blokkon ill. számlán, névjegykártya, csomagolás
- televíziós és rádiós anyagok: tv és rádió reklámok, interjúk, szakértői műsorok
- direkt marketing: levél (DM), telemarketing, SMS
- eladóhelyi reklámok: kirakat, árukihelyezés, plakátok és standok az üzletben, egyenruha
- rendezvények: konferenciák, kiállítások, workshopok
- szponzoráció: sportesemények és kulturális események szponzorálása
- termék: termékminták, céges ajándéktárgyak
Nézzük a digitális marketing (online marketing) eszközeit!
Az online marketing eszközöket sem könnyű felsorolni, de összeszedtük a leginkább használtakat:
- tartalommarketing: blog, weboldal, közösségi média csatornák (Facebook, Instagram, Tiktok, Youtube, LinkedIn, stb.), podcast, fizetett PR cikk
- online hirdetések: Google Ads, Meta hirdetések (tipikusan ppc, kattintás alapú fizetett hirdetések), remarketing, email marketing (hírlevél marketing), bannerek
- csalik: ebook, webinár, felfedező hívás, teszt, demó, csekklista, nyereményjáték, kupon, partnerkupon
- SEO, keresőoptimalizálás és keresőmarketing, linképítés
- online rendezvények: online konferenciák, workshopok
- együttműködések: influenszer marketing, közös kampányok más vállalkozókkal
- UGC (user generated content)
Hogyan használd a marketing eszközöket?
A felsorolt offline és online marketing eszközök mind-mind szuper eredményeket hozhatnak, mégsem érdemes ezeket random használni. Bár fantasztikus eszközök léteznek, mégsem szerencsés véletlenszerűen váltogatni őket.
Ideális esetben a marketing kampányok előre meghatározva, a marketing terved alapján futnak, és már előre kiválasztottátok a marketingeseddel a megfelelő marketing eszközöket. Ha ez mégsem így történt, olvass tovább!
Így válassz online és offline marketing eszközöket
Először is: ismerd a célcsoportod. A marketing területén ez az egyik legfontosabb kérdés. Ha ismered őket, tudod, hogy hol vannak jelen, így tudni fogod, hogy többségében online vagy offline eszközök közül érdemes választanod.
Sokan mondják, hogy a tartalom a király – utalva ezzel a tartalommarketing elsőbbségére, de ha a te célcsoportod leginkább offline éli az életét, nem sokra fogsz menni a blogoddal és a közösségi média oldalaiddal.
Ha mégis az online térbe kell lépned, akkor az online csatornák közül azokat érdemes választanod, amelyek jó eséllyel elérik a célcsoportod tagjait.
Az e-mail marketing például általában hasznos, de ha a célközönséged szökőévenként egyszer lép be a leveleit elolvasni, te se erre helyezd a fókuszodat.
A hagyományos marketing eszközök ideje lejárt?
A hagyományos marketing eszközként ismert eszközök előnye, hogy ezek már régóta működnek, beváltak. De hogy lejárt volna az idejük? Aligha…
A legjobb online marketing eszközök is a korábban már működő, hagyományos promóciós eszközökből alakultak ki, de a technológia fejlődésével könnyebben tervezhető a használatuk.
A termékek és szolgáltatások értékesítése egyidős az emberiséggel. Az online marketinggel csak kiegészültek azok a módszerek, amelyeket már régen ismertünk és használtunk.
Ha elakadtál a marketing eszközeid kiválasztásában, jelentkezz tanácsadásra.