Offline és online marketing eszközök – összeszedtük őket neked ❤

Offline és online marketing eszközök – összeszedtük őket neked ❤

Pajor Nikoletta

2024. október 08.
Milyen offline és online marketing eszközök vannak? Összeszedtük neked a marketing eszközöket, amiket használhatsz a vállalkozásod marketingjében!

Milyen offline és online marketing eszközök vannak? Összeszedtük neked a marketing eszközöket, amiket használhatsz a vállalkozásod marketingjében!

Mik azok a marketing eszközök?

Marketing eszköznek nevezzük azokat a módszereket, stratégiákat, platformokat, szoftvereket és fizikai eszközöket, amelyeket a marketing céljaink elérése érdekében használunk.

Szinte lehetetlen felsorolni az összeset, de összeszedtük a leggyakrabban használt, legismertebb eszközöket.

Nézzük az offline marketing eszközöket!

Offline marketing eszközök például: 

  • a nyomtatott anyagok: üzleti könyv, szórólap, katalógus, brosúra, plakát, hirdetés újságokban, magazinokban, vagy akár a kiállított blokkon ill. számlán, névjegykártya, csomagolás
  • televíziós és rádiós anyagok: tv és rádió reklámok, interjúk, szakértői műsorok
  • direkt marketing: levél (DM), telemarketing, SMS
  • eladóhelyi reklámok: kirakat, árukihelyezés, plakátok és standok az üzletben, egyenruha
  • rendezvények: konferenciák, kiállítások, workshopok
  • szponzoráció: sportesemények és kulturális események szponzorálása
  • termék: termékminták, céges ajándéktárgyak

Nézzük a digitális marketing (online marketing) eszközeit!

Az online marketing eszközöket sem könnyű felsorolni, de összeszedtük a leginkább használtakat:

  • tartalommarketing: blog, weboldal, közösségi média csatornák (Facebook, Instagram, Tiktok, Youtube, LinkedIn, stb.), podcast, fizetett PR cikk
  • online hirdetések: Google Ads, Meta hirdetések (tipikusan ppc, kattintás alapú fizetett hirdetések), remarketing, email marketing (hírlevél marketing), bannerek
  • csalik: ebook, webinár, felfedező hívás, teszt, demó, csekklista, nyereményjáték, kupon, partnerkupon
  • SEO, keresőoptimalizálás és keresőmarketing, linképítés
  • online rendezvények: online konferenciák, workshopok
  • együttműködések: influenszer marketing, közös kampányok más vállalkozókkal
  • UGC (user generated content)

Hogyan használd a marketing eszközöket?

A felsorolt offline és online marketing eszközök mind-mind szuper eredményeket hozhatnak, mégsem érdemes ezeket random használni. Bár fantasztikus eszközök léteznek, mégsem szerencsés véletlenszerűen váltogatni őket.

Ideális esetben a marketing kampányok előre meghatározva, a marketing terved alapján futnak, és már előre kiválasztottátok a marketingeseddel a megfelelő  marketing eszközöket. Ha ez mégsem így történt, olvass tovább!

Így válassz online és offline marketing eszközöket

Először is: ismerd a célcsoportod. A marketing területén ez az egyik legfontosabb kérdés. Ha ismered őket, tudod, hogy hol vannak jelen, így tudni fogod, hogy többségében online vagy offline eszközök közül érdemes választanod.

Sokan mondják, hogy a tartalom a király – utalva ezzel a tartalommarketing elsőbbségére, de ha a te célcsoportod leginkább offline éli az életét, nem sokra fogsz menni a blogoddal és a közösségi média oldalaiddal.

Ha mégis az online térbe kell lépned, akkor az online csatornák közül azokat érdemes választanod, amelyek jó eséllyel elérik a célcsoportod tagjait.

Az e-mail marketing például általában hasznos, de ha a célközönséged szökőévenként egyszer lép be a leveleit elolvasni, te se erre helyezd a fókuszodat. 

A hagyományos marketing eszközök ideje lejárt?

A hagyományos marketing eszközként ismert eszközök előnye, hogy ezek már régóta működnek, beváltak. De hogy lejárt volna az idejük? Aligha…

A legjobb online marketing eszközök is a korábban már működő, hagyományos promóciós eszközökből alakultak ki, de a technológia fejlődésével könnyebben tervezhető a használatuk.

A termékek és szolgáltatások értékesítése egyidős az emberiséggel. Az online marketinggel csak kiegészültek azok a módszerek, amelyeket már régen ismertünk és használtunk.

Ha elakadtál a marketing eszközeid kiválasztásában, jelentkezz tanácsadásra.

További hasznos tartalmak:

Pajor Nikoletta - Marketing kivitelező, marketing tanácsadó, oktató
Szerző: Pajor Nikoletta
2010 óta foglalkozom online marketing tervezéssel és kivitelezéssel. Abban hiszek, hogy a vállalkozásod egyedi, ezért a marketinged sem lehet sablonos. Együttműködésünk során segítek, hogy megtaláld az önazonos marketing-megoldásokat, így kitűnhetsz a versenytársak közül és szoros kapcsolatot építhetsz ki célcsoportoddal.